beautylifebyhana: Sbírka toaletních vod a parfémových deodorantů :)

sobota 20. října 2012

Sbírka toaletních vod a parfémových deodorantů :)

Pěkný sobotní večer,

dnes se koukneme na mou aktuální sbírku toaletních vod a deodorantů ve skle. Jsou v ní zastoupeny převážně lehké "sportovní vůně". A jaké to konkrétně jsou?



Parfémy rozlišujeme podle procentuálního zastoupení parfémové složky. Zbytek směsi je koncentrovaný líh. 

Rozdělení parfémů podle koncentrace (procenta jsou pouze orientační - různé zdroje uvádějí jiná čísla) :)

  • Nejkoncentrovanější je parfém EDP (15-30%).
  • Druhým nejkoncentrovanějším parfémem je parfémovaná voda - EDP  (Eau de Parfum) neboli toaletní parfém s obsahem vonných látek 8-15%.
  • Dnes bude zmínka o tzv. EDT (Eau de Toilette) neboli toaletní voda, která má podíl vonných látek cca 4-8 %, což je třetí nejkoncentrovanější složení parfémů
  • Nejméně koncentrovanou je kolínská voda - EDC (Eau de Cologne) s podílem 3-5 %. 
Zvláštní skupinou jsou pak deodoranty, které mají velmi slabou koncentraci parfémované složky, nicméně u silnějších vůní, vydrží také dlouhou dobu. 

Složení parfémů:
Parfém se skládá ze 3 částí, podle toho, kdy se jaké vůně uvolňují.
  1. Hlava - první co cítíme po aplikace vůně. Je na ní kladen největší důraz, jelikož utváří náš první dojem na vůni. Tato vůně vydrží cca 15 minut.
  2. Srdce - začínají vynikat po odeznění první fáze. Voní 2-3 hodiny.
  3. Základ - jsou látky parfému, které vyprchávají velmi pozvolna. Doba trvání je cca 3-4 hodiny, někdy i desítky hodin. 

PUMA Woman Red - 75 ml (cena cca 240 Kč)
Hlava
růžový grapefruit, bergamot, jalovcové bobule, zelené jablko
Srdce
jasmín, zimolez, pivoňka, bílá broskev
Základ
pižmo, cedrové dřevo, vanilka, fazole Tonka

Jeden z mých nejoblíbenějších deodorantů. Vůně je lehká, nevtíravá, mě velmi příjemná. Vydrží vonět několik hodin. Používám ho na běžné nošení téměř každý den. 


adidas pure lightness 75 ml (cena cca 185 Kč)
Hlava
meloun, jablko
Srdce
jasmín, magnólie, fialka, konvalinka
Základ 
pižmo

Tuto vůni jsem zatím moc nezkoušela, nicméně není to tím, že by se mi nelíbila. Ale spíše tím, že jsem pro denní nošení nyní upřednostnila Pumu. Vůně je moc příjemná, ovocná, čistá. Opět bych ji doporučila na běžné denní nošení. Ze všech vůní adidas je mi tato nejpříjemnější. 



Další vůní od adidasu, tentokrát už EDT je Natural Vitality 30 ml (cena cca 150 Kč).

Hlava
liči, meloun
Srdce
lotos, osmanthus
Základ
pižmo

Květinovo-ovocná vůně, ve které trošku cítím líh. Je ze zatím zmíněných nejostřejší. Přiznám se, že mám raději sladší, lehké vůně. Toaletní voda vydrží dlouho intenzivní. Vůni používám příležitostně. 


AVON Scentini Plum Twist EDT 30 ml (cena momentálně 139 Kč)
Hlava
grapefruit, brusinky, granátové jablko
Srdce
švesky, růže, vodní tóny
Základ

skořice, pralinky

Velmi zajímavý flakónek. Krásná sladká, ovocná vůně. Byla jsem touto vůní velmi překvapená. Vůně se skládá ze dvou složek, jedna z nich je na olejové bázi, proto je nutné před použitím vůni protřepat. S touto vůni jsem opravdu spokojená. 




Chupa Chups Love Trap Exotic kiss 75 ml (cena cca 200 Kč)
Hlava
mandarinka, bergamot, citron
Srdce 
švestka, mirabelka, růže, kosmos
Základ
čokoláda, santalové dřevo, cedr, vanilka, muškát, fazole Tonka

Tuto vůni už mám snad 5 let. Z počátku mi byla velmi příjemná, ale jak už vypovídá to, jak ji dlouho mám, sympatie slábly a slábly. Vůně vydrží opravdu dlouho intenzivně vonět, avšak pro mě je vůně příliš ostrá. Už mi ve flakónku moc nezbývá, takže už ji nějak spotřebuji. Vícekrát bych si ji nekoupila. Jak jsem byla ze začátku nadšená, tak se mi nakonec až zprotivila. 



Do komentářů mi můžete napsat své oblíbené vůně. 

1 komentář:

  1. Moje nejoblíbenější vůně je momentálně Acqua di Gioia od Armaniho a Love Potion od Oriflamu :) Ty vůně z článku jsem také používala, když jsem byla ještě náctiletá :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář.