beautylifebyhana: Vanilkové rohlíčky

úterý 17. prosince 2019

Vanilkové rohlíčky


Vanilkové rohlíčky patří k mým úplně nejoblíbenějším druhům vánočního cukroví. Měla jsem je ráda už jako malá a mám je ráda dodnes. Dají se vytvarovat do formiček, ale já si s nimi ráda dám práci. Ručně vytvarované mi přijdou o dost hezčí, a to i když není každý rohlíček zcela stejný.

Na těsto budeme potřebovat:
350 g hladké mouky 
160 g másla 
100 g moučkového cukru
100 g vlašských ořechů 
50 g sádla 
1 vejce 

Na obalení:
cca 100 g moučkového cukru 
1 vanilkový cukr

Postup:
Vlašské ořechy si nameleme najemno nebo je nastrouháme. Ze všech ingrediencí vypracujeme hladké těsto. Těsto zabalíme do potravinářské fólie a dáme na několik hodin do ledince (klidně do druhého dne). Před formováním rohlíčků si těsto vyndáme na pár minut z lednice a necháme jej malinko povolit. Mezitím si vyložíme plechy pečícím papírem. Z těsta si odebereme malé množství, ze kterého uděláme kuličku a následně tvarujeme rohlíčky. Pokud chcete mít rohlíčky opravdu stejně velké, můžete si jednotlivé kousky těsta odvažovat na váze. Rohlíčky pečeme v troubě na 180 °C asi 8 minut. Doba pečení závisí na velikosti rohlíčků, já je dělám větší, jeden váží před upečením cca 10 g. Po vytažení z trouby necháme na plechu vychladnout a ještě když jsou trochu teplé, obalujeme v moučkovém cukru smíchaném s vanilkovým cukrem.



2 komentáře:

Děkuji za každý Váš komentář.