beautylifebyhana: Datlové tyčinky

čtvrtek 17. října 2019

Datlové tyčinky


Datlové tyčinky jsou chutnou a zdravou svačinkou. Je dobré je mít po ruce, když Vás zrovna honí mlsná. Dříve jsem si datlové tyčinky kupovala v obchodě, pak objevila ty na Světplodů.cz, kde kromě datlových najdete i spoustu jiných variant a nakonec dospěla k tomu, že si je zkusím udělat i sama doma. Je k tomu potřeba mít silný mixér (já mám tento) a pak už jen pár surovin, které můžete donekonečna obměňovat a zkoušet tak stále nové a nové varianty. Můžete tvořit i různé tvary, já většinou připravuji právě tyčinky a kuličky. 

Na 10 tyčinek budeme potřebovat:
300 g sušených datlí
100 g mandlí 
100 g strouhaného kokosu 

Do základu pak můžeme přidávat různé další ingredience, já jsem tentokrát použila do jedné poloviny kakao a do druhé skořici a sezamová semínka. 

Do kakaových přidáme: 
1 polévková lžíce kakaa

Do skořicových přidáme: 
1 lžička skořice
2 polévkové lžíce sezamových semínek  


Postup
Nejdříve si do mixéru odvážíme 100 g mandlí a 100 g kokosu a vše promixujeme. Poté postupně přidáváme datle (dobré je předtím zkontrolovat, zda v datlích není pecka). Mixujeme dokud se hmota nezačne spojovat. Poté z mixéru vyndáme zhruba polovinu hmoty a do té v mixéru přidáme kakao a sezamová semínka a ještě chvilku promixujeme. Do druhé půlky přidáme skořici a ručně zapracujeme. Z hmoty tvoříme tyčinky. Já si je na váze odvažuji po 50 g, aby byly tyčinky stejně velké. Tyčinky skladujeme v lednici. 
  



4 komentáře:

  1. To je krása, hrozně se ti povedly! Určitě by chutnaly mojí babičce, ta miluje datle :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuju. Co je připravit babičce jako dárek?

      Vymazat
  2. Datlové tyčinky jsem ještě nejedla, ale vypadají skvěle.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já i manžel je máme moc rádi. Určitě je vyzkoušej.

      Vymazat

Děkuji za každý Váš komentář.