beautylifebyhana: Můj oblíbený burger

neděle 29. září 2019

Můj oblíbený burger


Dneska jsem dostala chuť na můj oblíbený burger. Burgery z kvalitního hovězího masa si ráda dávám v různých restauracích, ale s oblibou si jej připravuji i doma, včetně domácí bulky. Nebojte, není to žádná věda a rozhodně stojí za to si dát práci s domácí bulkou. S tou z obchodu se totiž vůbec nedá srovnávat. Bulku pak kromě masa můžete naplnit čímkoliv, co máte rádi. 

Na 10 burgerových bulek budeme potřebovat: 
250 g hladké mouky
250 g celozrnné mouky
250 ml mléka
150 ml oleje
3 vejce
2 lžičky soli
35 g droždí
1 lžička cukru
sezam (klasický nebo černý)
rozšlehané vejce na potření

Na burgery budeme potřebovat
1 a půl kg mletého hovězího masa
sůl
pepř 

Na servírování budeme potřebovat
rajčata, salát, slaninu, cibulové kroužky, čedar... Prostě vše co máte v burgeru rádi. 

Postup
Nejdříve si připravíme těsto na bulky. Do vlažného mléka s cukrem přidáme droždí a necháme vzejít kvásek. Vzešlý kvásek přidáme do sypké směsi, vmícháme olej a vajíčka. Vypracujeme hladké těsto. Těsto přikryjeme utěrkou a necháme kynout cca hodinu. Po vykynutí si těsto rozdělíme na deset stejných částí. Já si jednotlivé kousky vážím, aby byly bulky přibližně stejně velké. Z těsta vytvoříme bochánky a položíme na plech vyložený pečícím papírem. Bochánky dáváme více od sebe, v troubě ještě naběhnou. Bulky potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme sezamem. Pečeme dozlatova cca 20 minut na 180 °C. 

Mleté maso promícháme se solí a pepřem a důkladně propracujeme. Z masa vytvoříme deset burgerů, které můžeme opéct na pánvi nebo připravit na grilu. 

Servírování se meze nekladou, burger můžete naplnit čímkoliv, co máte rádi. Já jsem připravila můj oblíbený s cibulovými kroužky, čedarem, rajčaty a pálivou omáčkou. 



3 komentáře:

Děkuji za každý Váš komentář.